2010年1月12日星期二

烹飪班~ 麒麟斑片



 


11-1-2010



賀年烹飪班~ 麒麟斑片



 






 


材料:


石斑肉~ 6 両


火腿~ 2 両


冬菇片~ 1 両


薑片


 


 


準備:


如何在烹調前處理冬菇?


- 冬菇用清水浸過夜及剪去腳,更換清水 2-3 次至淨,


通常最後一次的冬菇水留作炆煮用。


-  冬菇用生粉清洗內外,再同水沖至乾淨。


-   用少許糖,紹酒撈一陣


-   水滾後用猛火蒸 7-8 分鐘後待用


這步驟是做任何冬菇菜式不可缺少的


包括:炆冬菇、煮冬菇、甚至冬菇臘味糯米飯或蘿蔔糕


目的是使糖份留住冬菇的鮮味


不會被其他醬汁 ( 蠔油或豉油......) 蓋過


以致過咸及失去冬菇味


 


 


做法:


1.   這次是用了桂花魚,先清除魚麟......洗淨......抹乾


2.  用利刀慢慢起出一片魚肉,再去皮切片 (如下圖)


這款較為適合小朋友


3.  而另一面可嘗試在魚面上用利刀均勻地開一刀刀


以釀上冬菇片及火腿片


4. 火腿片切至適中大小


5. 冬菇亦切片至適中


6.  魚肉....冬菇....火腿.........順序排列放在已塗油的碟上


7.  而另一邊魚則釀上火腿片及冬菇片於隙位


大小調配至均勻.....不失魚形


8.  水滾後用猛火蒸 8-10 分鐘,倒去碟內魚汁


9.  預備調味茨汁淋面


(薑片、鹽半茶匙、麻油及胡椒粉各少許、生粉 1 茶匙、水 4 湯匙)


10.  將調味茨汁煮沸淋於魚肉便可上菜



 






 


備忘:


若用上急凍石斑或青衣塊


可先用鹽、胡椒粉及麻油醃魚柳才蒸


加薑片夾入當中


在調味茨汁上則 + 蠔油及 + 多少許麻油怯雪腥味


 


 


討論:


這個宴客菜既簡單又易做


最考功夫是用利刀起魚肉及切魚件的刀功


相信只要魚夠新鮮


蒸魚時間適中


就一定會好味


 


 


建議:


- 可灼青菜兩條用作兩旁伴碟用


- 可用金華火腿切絲煮茨汁淋面


增加這菜的名貴


- 若用切魚件順序排列擺法,切魚頭魚尾用作碟面鋪排


配合以增加賣相分


 


-----------------------------------

聽見有人叫你寶貝
 李宗盛
 作曲、填詞: 李宗盛
  


妳問我為什麼不再給妳安慰
在寒風中漫步有家不回
好幾天不見面也無所謂
 
妳問我為什麼把妳的信退回
又把照片撕碎毫不後悔
妳問我為了什麼開始喝酒
而且每次都喝醉
 
不要說我做得不對
不要說妳永遠不會
因為我在無意間聽見有人叫妳寶貝
 
不要說這是個誤會
妳不必在我面前流淚
因為我明明聽見有人叫妳寶貝
妳讓他叫妳 寶貝
(不要說我做得不對.........)
 






 


11 則留言:

  1.   呢個餸我都煮過,但會改少少囉。我會用金華火腿切薄片代替洋火腿 (個人喜好,我唔鍾意食洋火腿,唔係增貴氣!),或在國貨公司買煮上海菜的鹹肉代替亦好味,汁就用少少甜豉油、再灒熟油已夠味!當然,上面會灑上我最愛的辣椒絲及蔥絲啦!

    回覆刪除
  2. 堂上亦又有人妳的建議
    但老師認為金華火腿味道好但質感太硬
    與斑片及冬菇不太夾
    所以提議用金華火腿切絲做茨汁淋面
    老師又解釋若是新鮮的魚塊
    我不用豉油......魚本身都好鮮味
    其實在堂上我都多多問題
    因為人小小.....只得 5 人.....仲有 2 位是我朋友
    有啲自己組團感

    回覆刪除
  3. 唔!你近期很積極喎!
    加油!幾時擺番圍呀?

    回覆刪除
  4. 唉!我之前讀 job-related 的書
    讀了差不多 9 年
    相信是學習一些多年的心願
    希望能做到不用食譜
    不用吓吓問人
    一拿到任何食材就懂如何處理
    希望有更好的基本功
    任何的食材可百變
    這是我的理想目標.....貪心咗少少
    到時咪擺番十圍八圍呀
     

    回覆刪除
  5. 煮餸好個人口味嘅,只是順應自己喜歡的便可。
    不過我覺得你個老師未夠班,從書本上得知處理金華火腿的方法,是先要飛水,減去鹹味及油份,再放在碟上,灑上碎冰糖蒸 20分鐘,冰糖溶了,火腿吸了甜味、但鹹味出了,會更鮮香,蒸後會較軟身,咁就可以切薄片了!我都係咁做,唔難,剩餘的可放雪櫃便可。出街食飯 order 火腿津白,我都想佢切片厚的給我啊!

    回覆刪除
  6. 老師係中心教了 20 多年烹飪喎!
    佢話跟過酒樓師傅學煮餸
    不過老師話現在佢都未必煮樣樣都好味
    有時唔夾都怪怪味......
    多謝妳教我處理金華火腿
    我也很喜歡金華火腿的香味

    回覆刪除
  7. 其實我唔係特登踩佢,可能佢唔夠時間講吧!
    但我又想駁你嘴!教人多年,係咪就等同煮得好味?
    不過處理方法我漏了一點,就是蒸完後,碟內的汁是唔要的,只要火腿,切好便可存放。

    回覆刪除
  8. 我份人諗嘢比較直接....簡單....理所當然
    我覺得一個職員在一間機構混了 20 多年
    尤其這些要靠外間口碑......的運作
    若是符符碌碌當一個工人或文員還可以得過且過
    但在現今的社會
    混一兩年可能都 Ok
    但能混上 20 年多實在不簡單
    如果沒有兩下撚手.....所以應該有她的生存價值
    否則已被淘汰
    我諗嘢就是這樣直接......簡單
    我明白可能有人事或其他原因
    但這一刻我樣樣都不懂
    她確實有很多要我學習的地方
    唯有照單全收.......
    我經驗淺呀 日後再多作嘗試才下結論

    回覆刪除
  9.   能混 20年? 對象問題吧!

    回覆刪除
  10. 我唔可以睇唔起老師架
    要尊師重道呀
    我雖然係鄉下地方學嘢
    但切勿睇唔起人
    她一定有個人之處架

    回覆刪除
  11. 我唔會睇唔起人,係你自己搭錯線咋,!

    回覆刪除