2009年8月17日星期一

The Sound Of Music

 




 


若現在要我想出最愛的地方


我會不假思索的說 Austria~Salzburg


這是我 4-6-04 與好朋友自悠行遊覽所拍攝


當年只是在這逗留了 2 日 1 夜


但至今也難忘那份優雅.........恬靜.....


就像一個一個美妙的音符


串成美麗的旋律


令人回味嚮往的薩爾斯堡 (Salzburg)



 






 


一提到奧地利就想起音樂.....


想到莫札特....海頓.....舒伯特....等偉大奧地利音樂家


而薩爾斯堡(Salzburg) 是一種由內而外、強而有力的音樂感



 






 



當年一登上到這荷恩薩爾斯堡


在這裏可俯覽到小城的全景


那遠遠的雪山....翠綠的山丘草地....精緻的小屋


簡直深深被迷住了


這裏尤如仙景般虛幻


甚麽是一見鍾情.......永誌難忘



 






 


再步行過另一邊


還可見一間路前小屋


古堡情懷


還記得當年久久不願離開



 


















 


離古城不遠處


有我喜歡的 Mirabell Garden


這是 1965 年經典電影「仙樂飄飄處處聞」曾取景之地


這個花園不算很大


但園圃修剪得細緻優美像一幅花地氈


也令我想起 Julie Andrews 拖着一班小朋友


教他們唱 Do Re Mi......Edelweiss


回味情節........段段都如詩般美



 






 


今天就讓我與你同遊一次這美妙的地方


自不然心曠神怡


希望有日能重遊這...........


My Dream Place~ Salzburg



 


---------------------------------------


DO RE MI


Julie Andrews


 


 


Let's start at the very beginning


A very good place to start


When you read you begin with ABC


When you sing you begin with Do Re Mi


Do Re Mi Do Re Mi


The first three notes just happen to be Do Re Mi


Do Re Mi


Do Re Mi Fa So La Ti


Let's see if I can make it easier


Do - a deer a female deer


Re - a drop of golden sun


Mi - a name I call myself


Fa - a long long way to run


So- a needle pulling thread


La - a note to follow so


Ti - a drink with jam and bread


That will bring us back to Do


Do - a deer a female deer


Re - a drop of golden sun


Mi - a name I call myself


Fa - a long long way to run


So- a needle pulling thread


La - a note to follow so


Ti - a drink with jam and bread


That will bring us back to Do


- a deer a female deer


Re - a drop of golden sun


Mi - a name I call myself


Fa - a long long way to run


So- a needle pulling thread


La - a note to follow so


Ti - a drink with jam and bread


That will bring us back to Do


Do Re Mi Fa So La Ti Do So Do


So Do La Fa Mi Do Re


So Do La Fa Mi Do Re


So Do La Ti Do Re Do


So Do La Ti Do Re Do


Now let's put it all together


So Do La Fa Mi Do Re


So Do La Ti Do Re Do


When you know the notes to sing


You can sing most anything


When you know the notes to sing


You can sing most anything


Do - a deer a female deer


Re - a drop of golden sun


Mi - a name I call myself


Fa - a long long way to run


So- a needle pulling thread


La - a note to follow so


Ti - a drink with jam and bread


That will bring us back to Do


Do Re Mi Fa So La Ti


Do Do Ti La So Fa Mi Re


Do Mi Mi Mi So So


Re Fa Fa La Ti Ti


Do Mi Mi Mi So So


Re Fa Fa La Ti Ti


When you know the notes to sing


You can sing most anything


Do - a deer a female deer


Re - a drop of golden sun


Mi - a name I call myself


Fa - a long long way to run


So- a needle pulling thread


La - a note to follow so


Ti - a drink with jam and bread


That will bring us back to


So Do La Fa Mi Do Re


So Do La Fa La So Fa Ti Re Ti Do


So Do



 



 



4 則留言:

  1. 真的很美
    住上一世也願!

    回覆刪除
  2. 我都係咁諗呀 !
     

    回覆刪除
  3. 很美....住上一陣子還可以,
    住一世....我怕會覺得悶。

    回覆刪除
  4. 都係喎 !
    無咗無記電視睇....無咗茶樓....茶餐廳....雲吞麵..都唔捱得幾耐!

    回覆刪除